Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017

Νέες αποκαλύψεις για τη βύθιση του «Αγία Ζώνη ΙΙ» -Τι υποστηρίζει η ΠΕΠΕΝ

Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις που έρχονται στην επιφάνεια μετά το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» τόσο για τη βύθιση του πλοίου, αλλά και όσα ακολούθησαν.


Τώρα ήταν η σειρά της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, ΠΕΝΕΝ να προχωρήσει σε μία αποκάλυψη. Συγκεκριμένα όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, μετά τη συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας, δεν ήταν ο εφοπλιστής Κουντούρης, πλοιοκτήτης του «Αγία Ζώνη» εκείνος που πλήρωσε το πετρέλαιο που παρέλαβε το (βυθισμένο πλέον) πλοίο του από τα ΕΛΠΕ και το οποίο ρύπανε τελικά τον Σαρωνικό, μετά την βύθισή του!

Η αποκάλυψη αυτή ήρθε μόλις μία ημέρα μετά την είδηση πως το πλοίο «LASSEA» που απαντλούσε καύσιμα από το βυθισμένο «Αγία Ζώνη ΙΙ» έφερε στις δεξαμενές του αδήλωτα καύσιμα». Χαρακτηριστικά η ΠΕΠΕΝ αναφέρει στην ανακοίνωσή της «Αναφορικά με το λαθρεμπόριο των καυσίμων και τα κυκλώματα που λειτουργούν ανεξέλεγκτα το Προεδρείο της ΠΕΝΕΝ μίλησε για πρακτικές «κόζα νόστρα» και για φοροδιαφυγή δις ευρώ σε ετήσια βάση και δυστυχώς καμιά κυβέρνηση έως σήμερα δεν άγγιξε ούτε έθιξε, ενώ το πάρτυ συνεχίζεται και όπως αποδείχτηκε με το πλοίο «LASSEA» που απαντλούσε καύσιμα από το βυθισμένο «Αγία Ζώνη ΙΙ» έφερε στις δεξαμενές του αδήλωτα καύσιμα…»

«Βύθιση «Αγία Ζώνη ΙΙ»
Συνάντηση του Προεδρείου της ΠΕΝΕΝ με τον Υπουργό Ε.Ν Π. Κουρουμπλή

Δελτίο Τύπου

Προγραμματισμένη συνάντηση έγινε στις 20/9/2017 έπειτα από πρωτοβουλία του Δ.Σ της ΠΕΝΕΝ με τον αρμόδιο Υπουργό Ε.Ν καθώς και με τον Γ.Γ του Υπουργείου Ε.Ν.
Το Προεδρείο της ΠΕΝΕΝ τόνισε τις εγκληματικές ευθύνες της πλοιοκτήτριας εταιρείας για το ναυάγιο και την οικολογική καταστροφή καθώς και τις βαρύτατες πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης και του ίδιου του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Παν. Κουρουμπλή.
Υπογράμμισαν ότι το ελληνικό κράτος και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος δεν έχουν επαρκή και αποτελεσματικά μέσα για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας περιβαλλοντολογικής μόλυνσης και αυτό αφορά τόσο σε πλωτά και εναέρια μέσα όσο και σε κατάλληλο εξειδικευμένο προσωπικό, γεγονός που καθιστά την χώρα ανήμπορη να ανταπεξέλθει στις ευθύνες της για μεγάλης έκτασης θαλάσσια ρύπανση.
Ταυτόχρονα διατυπώθηκαν οι θέσεις της ΠΕΝΕΝ που αφορούν την επείγουσα ανάγκη να γίνει εξονυχιστικός έλεγχος, μηχανολογικός – κατασκευαστικός κ.λπ,  σε όλα τα μικρά σκάφη που εκτελούν μεταφορές μέσα στην χώρα (Δ/Ξ – Φορτηγά – Εφοδιαστικά κ.λπ) με σκοπό να αντιμετωπισθούν προβλήματα που συνδέονται με την ασφάλεια και την αξιοπλοΐα τους.
Επαναδιατυπώθηκε η θέση της ΠΕΝΕΝ ότι οι διαγραφόμενοι κίνδυνοι από αυτά τα σκάφη αφορούν την προστασία της ανθρώπινης ζωής όσο και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος για αυτό επιβάλλεται να τεθεί με νομοθετική ρύθμιση χρονοδιάγραμμα για την απόσυρση των παλιών και γερασμένων πλοίων ενώ πρέπει να θεσπιστεί ανώτατο όριο ηλικίας το οποίο να είναι τα 20 χρόνια.
Στην ίδια κατεύθυνση η αντιπροσωπεία της ΠΕΝΕΝ υπογράμμισε την αντίθεσή της στην ουσιαστική διάλυση του ΚΕΕΠ (όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση) και τόνισε την ανάγκη αυτή να αναβαθμιστεί, να διευρυνθεί ως υπηρεσία με την συμμετοχή Ναυτεργατικών Σωματείων, κοινωνικών, επιστημονικών και λαϊκών φορέων και να απογαλακτισθεί από την ασφυκτική επιρροή και τους δεσμούς με το εφοπλιστικό κεφάλαιο. Επίσης κατέθεσε προτάσεις να καταργηθεί ο ρόλος της υπηρεσίας η οποία έως σήμερα λειτουργεί ως «ελεγκτής και ελεγχόμενος» στον κρίσιμο τομέα της ασφάλειας στην ναυσιπλοΐα και της αξιοπλοΐας των πλοίων.
Παράλληλα τόνισαν ότι σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να παραδοθεί η ασφάλεια των πλοίων σε ιδιώτες νηογνώμονες οι οποίοι σε ότι αφορά την ελληνική ναυτιλία έχουν ένα αμαρτωλό παρελθόν και έχουν αποδείξει διαχρονικά ότι δεν μπορούν να αποτελέσουν κανενός είδους εγγύηση για την αξιοπλοΐα των πλοίων.
Επίσης κατήγγειλαν το καθεστώς των ειδικών συνθέσεων κατά παρέκκλιση του νόμου που έχει μετατραπεί σε βιομηχανία για όλους τους τύπους των πλοίων μεταξύ των οποίων και τα σκάφη της παραπάνω κατηγορίας.
Πρόκειται για μια διαχρονική πολιτική που εφάρμοσαν ΠΑΣΟΚ – Ν.Δ και συνέχισε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για να εξυπηρετούνται τα εφοπλιστικά συμφέροντα και με αυτές τις πρακτικές αποβάλλονται από τα πλοία έλληνες Ναυτεργάτες στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της μείωσης του εργατικού κόστους, γεγονός το οποίο με την σειρά του επιδρά καθοριστικά στην ασφάλεια των πλοίων ενώ διαμορφώνει συνθήκες εντατικοποίησης της δουλειάς, πρόκλησης ατυχημάτων και παράλληλα οδηγεί σε αφαίμαξη των εσόδων για το ασφαλιστικό μας σύστημα.
Χαρακτηριστικά σημειώθηκε ότι το Δ/Ξ «Αγία Ζώνη ΙΙ» είχε ειδική σύνθεση από την οποία είχε καταργηθεί ο Μάγειρας και ο Θαλαμηπόλος ενώ ανάλογες ρυθμίσεις έχουν γίνει σε πάνω από 160 πλοία που λειτουργούν στο εσωτερικό της χώρας μας!!!
Οι ευθύνες για την κατάσταση επιμερίζονται σε όλα τα κόμματα που άσκησαν διακυβέρνηση και τα οποία στην άσκηση της ναυτιλιακής πολιτικής ενεργούν και στηρίζουν τα συντεχνιακά και επιχειρηματικά συμφέροντα των εφοπλιστών και την ανταγωνιστικότητά τους.
Αναφορικά με το λαθρεμπόριο των καυσίμων και τα κυκλώματα που λειτουργούν ανεξέλεγκτα το Προεδρείο της ΠΕΝΕΝ μίλησε για πρακτικές «κόζα νόστρα» και για φοροδιαφυγή δις ευρώ σε ετήσια βάση και δυστυχώς καμιά κυβέρνηση έως σήμερα δεν άγγιξε ούτε έθιξε, ενώ το πάρτυ συνεχίζεται και όπως αποδείχτηκε με το πλοίο «LASSEA» που απαντλούσε καύσιμα από το βυθισμένο «Αγία Ζώνη ΙΙ» έφερε στις δεξαμενές του αδήλωτα καύσιμα….
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ και οι αρμόδιοι επί της Ναυτιλίας Υπουργοί (Δρίτσας – Κουλουμπής) παρά τις μεγαλοστομίες και τις διακηρύξεις της συμβιβάστηκε, άφησε αλώβητο και στο απυρόβλητο το κύκλωμα αυτό και επέλεξε αντί τον πόλεμο και την σύγκρουση μαζί του να φορτώσει νέα αντιλαϊκά και αντεργατικά μέτρα στις πλάτες των εργαζομένων και των συνταξιούχων που είναι τα μόνιμα υποζύγια των περικοπών, των μειώσεων μισθών και συντάξεων και των ασκούμενων μνημονιακών αντιλαϊκών κυβερνητικών πολιτικών.

Στην διάρκεια της σύσκεψης ΠΕΝΕΝ – ΥΕΝ αποκαλύφθηκε ότι ο πλοιοκτήτης του πλοίου που βυθίστηκε δεν ήταν αυτός που είχε πληρώσει το φορτίο που παρέλαβε το πλοίο από τα ΕΛ.ΠΕ.
Απαιτούμε από την κυβέρνηση και το ΥΕΝ να δώσουν στην δημοσιότητα την εταιρεία και τον επιχειρηματία που πλήρωσε το φορτίο.

Το λιμάνι βοά και οι καταγγελίες που φθάνουν στην ΠΕΝΕΝ είναι δεκάδες που κάνουν λόγο για επιχειρηματίες και εφοπλιστές που χρησιμοποιούν παρένθετα πρόσωπα ενώ οι ίδιοι βρίσκονται στο παρασκήνιο και στο σκοτάδι αυτής της παράνομης και τριτοκοσμικής επιχειρηματικής δραστηριότητας που οδηγεί σε απώλεια δις ευρώ εσόδων για το δημόσιο….
Στην απάντησή του  ο Υπουργός δήλωσε στην αντιπροσωπεία της ΠΕΝΕΝ ότι θα ξεκινήσει άμεσα ο έλεγχος αυτών των πλοίων από τις αρμόδιες υπηρεσίες, επίσης ο ίδιος και η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να τεθεί όριο ηλικίας αλλά μόνο για τα μικρά εφοδιαστικά πλοία, δήλωσε ότι θα απαντήσει σχετικά με το καθεστώς των ειδικών συνθέσεων μέσα στην επόμενη εβδομάδα και ότι θα αξιοποιήσει τις καταγγελίες της ΠΕΝΕΝ αναφορικά με την παράνομη διακίνηση λαθραίων καυσίμων. Τέλος αρνήθηκε να πάρει θέση στην πρόταση της ΠΕΝΕΝ να θεσμοθετηθεί η συμμετοχή των Ναυτεργατών στους ελέγχους σε όλους τους τομείς των πλοίων που συνδέονται με την ασφάλεια (ναυπηγικός – κατασκευαστικός – μηχανολογικός – ενδιαίτηση – σωστικά και πυροσβεστικά μέσα) και περιορίστηκε στην υπόσχεση ότι θα υπάρχει ρύθμιση στο προωθούμενο νομοσχέδιο του ΥΕΝ που θα αφορά την συμμετοχή των Ναυτεργατικών Σωματείων μόνο σε θέματα ναυτικής εργασίας.
Θέλουμε να τονίσουμε ότι με φτιασιδώματα, μερεμέτια και μπαλώματα δεν αντιμετωπίζεται η ασφάλεια των πλοίων ούτε διασφαλίζεται η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ δεν πρόκειται να επαναπαυθεί στις αόριστες και ανεπαρκείς υποσχέσεις της κυβέρνησης. Για τον λόγο αυτόν θα κλιμακώσει την αγωνιστική της δράση παίρνοντας νέες πρωτοβουλίες για την ασφάλεια των πλοίων και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Σημειώνουμε ότι στην συνάντηση πήραν μέρος και άλλοι συνδικαλιστές, εκπρόσωποι συλλογικοτήτων και αντιπροσωπεία της ΑΝΤΑΡΣΥΑ.

Το Δ.Σ της ΠΕΝΕΝ».

Μετά το πρόβλημα με το «LASSEA» και με το NEDA
Πάντως τα προβλήματα με την απάντληση καυσίμων από το «Αγία Ζώνη» δεν έχουν τέλος. Καθώς μετά το θέμα που προέκυψε με τα μη δηλωμένα καύσιμα που μετέφερε το «LASSEA», προέκυψε πρόβλημα και με πλοίο «NEDA» που θα συνέχιζε τις εργασίες, καθώς κόλλησε στη Σκύρο λόγω ισχυρών ανέμων.
Ετσι την απάντληση θα συνεχίζε νέο πλοίο, άλλης εταιρείας, το «Aegean Princess 1».










iefimerida.gr       

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *